Tydzień 1: Moje prawa
Tydzień 2: Dżungla
Tydzień 3: Hop, do szkoły!
Tydzień 4: Hop, na wakacje!
Umiejętności dziecka zdobywane w czerwcu w grupie „Słoneczka”:
Posługuje się określeniami długości; mierzy długość przedmiotów.
Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne.
Przelicza elementy.
Zna cyfry i liczbę 10.
Rozróżnia kierunki (strona prawa – strona lewa).
Klasyfikuje przedmioty według określonej zasady.
Uważnie słucha tekstów literackich.
Dzieli słowa na sylaby.
Wyróżnia głoski w słowach.
Rozpoznaje litery.
Jest sprawne manualnie.
Rysuje wzory literopodobne.
Odczytuje informacje zapisane w formie symboli.
Rozwiązuje krzyżówki.
Wie, jak wyglądają dzieci żyjące na innych kontynentach.
Wie, jak wygląda dżungla i jakie zwierzęta w niej żyją.
Wykonuje prace plastyczne i plastyczno-techniczne.
Używa chwytu pisarskiego podczas rysowania i pierwszych prób pisania.
Utrzymuje porządek w miejscu pracy.
Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru.
Muzykuje z użyciem instrumentów.
Uczestniczy w zabawach dramowych.
Uczestniczy w zabawach ruchowych, rytmicznych i muzycznych.
Jest sprawne fizycznie.
Wymienia miejsca, w których można spędzać wakacje.
Nazywa środki lokomocji.
Rozpoznaje nastroje i nazywa emocje.
Zna prawa dziecka.
Wymienia swoje obowiązki.
Radzi sobie w trudnych sytuacjach.
Bawi się w szkołę.
Stara się dbać o swoje bezpieczeństwo.
Tydzień 1: Powietrze,ogień, ziemia, woda
Tydzień 2: Dbam o przyrodę
Tydzień 3: Moje akwarium
Tydzień 4: Moja mama czarodziejka
Umiejętności dziecka zdobywane w maju w grupie „Słoneczka”:
Rozróżnia podstawowe figury geometryczne.
Przelicza elementy w zakresie 10.
Rozpoznaje litery.
Czyta sylaby i krótkie wyrazy.
Słucha z uwagą tekstów literackich.
Opowiada zgodnie z kolejnością zdarzeń.
Jest sprawne manualnie.
Sprawnie posługuje się nożyczkami.
Współpracuje z dziećmi podczas zabawy i wspólnej pracy.
Wykonuje prace plastyczno-techniczne.
Rozróżnia owoce polskie i egzotyczne.
Rozumie potrzebę dbania o przyrodę (np. segregacji odpadów).
Wie, jakie warunki są potrzebne roślinie do życia.
Interesuje się zwierzętami podwodnego świata.
Wykonuje i rozpoznaje melodie charakterystyczne dla uroczystości narodowych (np. hymn narodowy).
Uczestniczy w zabawach ruchowych i rytmicznych.
Porusza się przy muzyce i do muzyki.
Śpiewa piosenki.
Wyraża uczucia i emocje w stosunku do mamy.
Przygotowuje laurkę dla mamy.
Wie, jakie zawody wykonują rodzice.
Tydzień 1:Mój przyjaciel
Tydzień 2: Książka
Tydzień 3: Wiosna tuż-tuż
Tydzień 4: W lesie
Umiejętności dziecka zdobywane w marcu:
Układa historyjki obrazkowe.
Określa ciężar przedmiotu.
Odwzorowuje układ z figur geometrycznych.
Przelicza w zakresie 10.
Rozwija sprawność ruchową.
Dba o utrzymanie prawidłowej postawy ciała.
Używa chwytu pisarskiego.
Kreśli wzory literopodobne, rozwija motorykę małą.
Rozpoznaje i nazywa dotychczas poznane litery.
Wysłuchuje w wyrazach głoski.
Czyta globalnie proste wyrazy.
Czyta krótkie wyrazy z drukowanych liter.
Stara się wypowiadać pełnymi zdaniami.
Wie, jak powstaje książka.
Wie, na czym polega praca bibliotekarza.
Rozumie znaczenie pojęć: czytelnia, katalog, wypożyczalnia.
Nazywa zjawiska atmosferyczne.
Nazywa przyrodnicze zwiastuny wiosny.
Nazywa wybrane gatunki ptaków.
Śpiewa piosenki.
Tańczy przy muzyce.
Współtworzy i respektuje zasady obowiązujące w grupie.
Obdarza uwagą dorosłych i kolegów z grupy.
Rozwija umiejętności plastyczne: rysuje, maluje, lepi.
Wykonuje pracę plastyczną z materiałów przyrodniczych.
Tydzień 1: W zdrowym ciele zdrowy duch!
Tydzień 2: To mi się uda! To mi się udało!
Tydzień 3: Muzyka jest wszędzie
Tydzień 4: Lodowa kraina
Umiejętności dziecka zdobywane w lutym:
Wyraża emocje, potrafi przedstawić i nazwać nastrój.
Układa szereg matematyczny według określonej zasady.
Określa ilość wody w naczyniu.
Nazywa kierunki względem własnej osoby.
Słucha uważnie czytanych tekstów.
Przelicza w zakresie 10.
Gra w gry planszowe.
Dokonuje pomiaru długości, np. za pomocą stopy, dłoni, wstążki.
Rozwija sprawność ruchową.
Dba o utrzymanie prawidłowej postawy ciała.
Używa chwytu pisarskiego.
Kreśli wzory literopodobne, rozwija motorykę małą.
Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: h, H, ł, Ł, k, K, w, W.
Wysłuchuje w wyrazach głoski: h, ł, k, w.
Czyta globalnie proste wyrazy.
Wypowiada się na zadany temat.
Stara się wypowiadać pełnymi zdaniami.
Rozpoznaje zwierzęta żyjące w Arktyce i na Antarktydzie.
Wie, że woda zamarza.
Uczestniczy w wykonywaniu doświadczeń przyrodnicznych.
Muzykuje z wykorzystaniem instrumentu.
Rozwija wyobraźnię muzyczną.
Śpiewa piosenki.
Tańczy przy muzyce.
Współtworzy i respektuje zasady obowiązujące w grupie.
Rozumie konieczność bezpiecznej zabawy zimą.
Wie, jak należy dbać o zdrowie zimą.
Obdarza uwagą dorosłych i kolegów z grupy.
Rozwija umiejętności plastyczne: rysuje, maluje.
Wycina papierowe elementy nożyczkami.
Lepi z plasteliny.