Słoneczka-archiwum
bird
sun

Słoneczka-archiwum

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne: PAŹDZIERNIK

Tydzień 1: Jesień

Tydzień 2: Owoce i warzywa

Tydzień 3: Moje zwierzaki

Tydzień 4: Umiem oszczędzać

Umiejętności dziecka zdobywane w październiku w grupie „Słoneczka”:

  • Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie wraz ze zmiana pory roku

  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji

  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi

  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie

  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory

  • Uczy się zasad zdrowego odżywiania, zapoznaje się z piramidą żywieniową

  • Rozpoznaje zwierzęta domowe, uczy się opiekować zwierzętami, poznaje pracę weterynarza

  • Rozwiązuje zagadki

  • Posługuje się pojęciami: przetwory, kompoty, soki, kiszonki

  • Rozwija sprawność manualną podczas zajęć kulinarnych

  • Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych

  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności

  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy

  • Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi

  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych

  • Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną

  • Uczy się piosenek, porusza się przy muzyce, muzykuje z użyciem instrumentów

  • Okazuje szacunek do czyjejś własności

  • Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: o, a, m, u, l, d, e

  • Uczy się oszczędzać wodę i prąd

  • Rozwija umiejętność dodawania i odejmowania w sytuacjach codziennych, zapoznaje się z pieniędzmi

  • Określa miejsce wskazanych głosek w słowach

  • Próbuje odczytywać krótkie wyrazy

  • Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4

  • Porównuje i nazywa wielkość przedmiotów określeniami: mały, mniejszy, najmniejszy

  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania

  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr

  • Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)

  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji.