„Dzień Dziecka
Realizowany od 31 maja do 04 czerwca 2021r.
Dziecko:
- potrafi współdziałać podczas zabawy,
- próbuje nazwać czynności wykonywane przez dzieci przedstawione na ilustracjach,
- próbuje opisywać wygląd dzieci przedstawionych na ilustracjach, dostrzega ich różnorodność
- wykonuje wspólnie z dziećmi z grupy laurkę dla misia,
- śpiewa hymn przedszkolny,
- wspólnie bierze udział w zabawach muzyczno-ruchowych,
- bierze aktywny udział w zabawach ruchowych z piłką
- dostrzega wyraźne różnice porównując dwie ilustracje,
- segreguje przedmioty według cech jakościowych,
- liczy i porównuje liczebność zbiorów w zakresie min. 3,
- grupuje przedmioty według ich liczebności,
- porównuje liczebność zbiorów: dużo, mało, tyle samo
uważnie słucha krótkich utworów literackich
- rozpoznaje i nazywa wybrane kolory,
- podczas rysowania próbuje prawidłowo trzymać narzędzie kreślarskie,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
„Ile nóg ma stonoga?”
Realizowany od 7 do 11 czerwca 2021r.
Dziecko:
- wypowiada się pełnymi zdaniami na temat ilustracji przedstawiającej łąkę
- rozpoznaje i nazywa środowiska przyrodnicze z najbliższego otoczenia (np. łąkę)
- rozróżnia poznane rośliny i zwierzęta żyjące w środowisku łąki,
- potrafi naśladować usłyszane dźwięki,
- tworzy kompozycje plastyczną z gotowych elementów techniką origami z kół
uważnie słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści,
- odpowiada na pytania dotyczące treści utworu,
- opisuje przedstawioną ilustracje,
- bierze udział w zabawach na podstawie treści utworu literackiego,
- porównuje liczebność zbiorów,
- liczy w zakresie 5,
- aktywnie bierze udział w zabawie muzyczno-ruchowej,
- zgodnie bawi się z kolegami i koleżankami z grupy
- wykonuje prace techniczną – pacynkę według podanej instrukcji
- uczestniczy w zabawie organizowanej w formie opowiastki ruchowej,
- dzieli podane wyrazy na sylaby
- zna wygląd i środowisko życia pszczoły,
- układa obrazki historyjki obrazkowej w logicznie pasujące ciągi,
- opowiada treść obrazków historyjki obrazkowej,
- stosuje określenia: teraz, najpierw, potem
„Słoneczne lato”
Realizowany od 14 do 18 czerwca 2021r.
Dziecko:
- aktywnie bierze udział we wspólnych zabawach
- słucha poleceń nauczyciela,
- wykonuje ćwiczenia ruchowe
- nazywa typowe zjawiska atmosferyczne: pada deszcz, śnieg, świeci słońce, wieje wiatr, burza itp.
- posługuje się w wypowiedziach określeniami dotyczącymi pogody,
- próbuje ilustrować charakter muzyki ruchem.
- aktywnie bierze udział w zabawach muzyczno-ruchowych w jez. angielskim,
- śpiewa piosenki w jez. angielskim,
- uczestniczy w zabawie ruchowej
- segreguje obiekty według podanego kryterium
- przelicza w zakresie 5,
- dzieli zbiór na podzbiory,
- liczy i porównuje liczebność zbiorów
- naśladuje wysłuchane na nagraniu odgłosy łąki,
- śpiewa 2-zwrotkową piosenkę podczas zabawy
- opowiada treść obrazków historyjki obrazkowej,
- łączy przyczynę ze skutkiem,
- stosuje określenia: teraz, najpierw, potem,
- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
„Jedziemy na wakacje”
Realizowany od 21 do 30 czerwca 2021r.
Dziecko:
- porównuje wielkości: długi, krótki,
- próbuje budować dłuższe wypowiedzi na określony temat,
- rozpoznaje niektóre środki transportu, np. samochód, samolot, autobus, rower, itp.
- potrafi nazywać i wskazać na obrazku określone środki lokomocji,
- tworzy prace plastyczną według wzoru
- słucha krótkiego wiersza i wypowiada się na jego temat,
- odpowiada na proste pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
- rozpoznaje i nazywa środowiska przyrodnicze z najbliższego otoczenia – las,
- zna podstawowe zasady szanowania przyrody,
- aktywnie bierze udział w zabawach ruchowych
- uważnie ogląda prezentacje multimedialną,
- rozpoznaje na ilustracjach krajobraz górski,
- opisuje charakterystyczne cechy krajobrazu górskiego,
- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.
- przestrzega reguł zabawy
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze – Maj
"Mój dom"
Realizowany od 05 maja do 07 maja 2021r.
Dziecko:
- potrafi współdziałać podczas zabawy,
- dobiera dwa jednakowe lub różniące się jednym szczegółem obrazki
- wypowiada się pełnymi zdaniami,
- opowiada, co znajduje się na ilustracji,
- rozpoznaje najbliższą okolicę
- wskazuje budynek przedszkola, plac zabaw
- stosuje określenia wielkości: mały- duży, wysoki-niski
- - umie nazwać swój kraj, w którym mieszka
- rozpoznaje melodię hymnu narodowego
- rozumie, ze należy odnosić się z szacunkiem do symboli narodowych
- wie, ze Warszawa jest stolicą Polski
- uważnie ogląda filmik edukacyjny,
- wypowiada się na temat symboli narodowych,
- wypowiada się pełnymi zdaniami,
- słucha wypowiedzi innych,
- rozpoznaje flagę narodową
"Na wiejskim podwórku"
Realizowany od 10 do 14 maja 2021r.
Dziecko:
- wykonuje pracę plastyczną zgodnie z instrukcją nauczyciela
- wypowiada się pełnymi zdaniami na temat ilustracji, nazywając zwierzęta i ich domy
- uważnie słucha krótkich utworów literackich,
- zadaje pytania do treści wysłuchanego tekstu,
- rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki zwierząt hodowlanych, np. krowa, kura, koń
- składa kartkę zgodnie z instrukcją nauczyciela
- uważnie ogląda prezentację multimedialną
"Idziemy do zoo"
Realizowany od 17 do 21 maja 2021r.
Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki zwierząt egzotycznych
- tworzy wyklejanki z wykorzystaniem różnego rodzaju materiały plastycznego
- bezpiecznie posługuje się klejem
segreguje obiekty według podanego kryterium
- rozumie pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok, na, pod ,za, przed, i ich używa
-przelicza w zakresie ,
- łączy takie same elementy – wykonuje kare pracy.
"Dla mamy i taty"
Realizowany od 24 do 28 maja 2021r.
Dziecko:
- wyraża swoje uczucia do rodziców i bliskich
- opowiada o swojej rodzinie
- wykonuje upominki okolicznościowe dla bliskich
- czerpie radość z obdarowywania innych
- rozpoznaje i próbuje nazywać własne uczucia: radość, smutek, złość
- aktywnie bierze udział we wspólnych zabawach
- słucha poleceń nauczyciela,
- próbuje dokładnie wykonać ćwiczenia grafomotoryczne używając chwytu pisarskiego
- zna imion rodziców i rodzeństwa oraz dziadków
- klasyfikuje obiekty według podanych kryteriów,
- liczy i porównuje liczebność zbiorów
- potrafi grupować przedmioty według ich liczebności
- uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem,
- prezentuje taniec i piosenkę dla mamy
- wie, jak należy zachować się podczas nagrania
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na kwiecień
„Kolorowe witaminy”
Realizowany od 26 do 30 kwietnia 2021r.
Dziecko:
- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych proponowanych przez nauczyciela,
- potrafi współdziałać podczas zabawy,
- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne według poleceń nauczyciela.
- wie, co wpływa na zdrowie człowieka,
- wypowiada się pełnymi zdaniami i słucha wypowiedzi innych,
- uzupełnia brakujące elementy rysunku tak, aby utworzył logiczną całość.
- wie, że jedzenie warzyw i owoców ma pozytywny wpływ na zdrowie człowieka,
- wie, że należy zachować umiar w jedzeniu słodyczy,
- rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa,
- tworzy prace plastyczną metodą wyklejania z papieru kolorowego,
- sprawnie posługuje się klejem
- poznaje właściwości produktów przez bezpośrednie doświadczenia sensoryczne,
- przygotowuje kanapkę według zasad zdrowego odżywiania,
- przestrzega zasad higieny podczas przygotowania kanapek,
- wypowiada się na określony temat
Strona 1 z 4