Zamierzenia opiekuńczo-wychowawcze – dydaktyczne STYCZEŃ
Temat kompleksowy: : WESOŁE FERIE ZIMOWE
Realizowany od 17 do 28 STYCZNIA 2022r
- „Ślizgawka” – zabawa dydaktyczna; wzbogacenie słownictwa o nazwy popularnych sportów zimowych na podstawie wiersza H. Ożogowskiej.
- „Wesoła zima” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem granatowego brystolu i białej kredy.
- „Ach, ta zima!” – zabawa słowna; usprawnienie mięśni warg na podstawie wiersza J. Suchorzewskiej.
-„Zimowe zabawy na śniegu” – zabawa dydaktyczna; rozwijanie umiejętności współdziałania.
- „Bałwankowa rodzina” - zabawy przy piosence;
- „Zimo, baw się z nami!” – zabawa dydaktyczna; zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu na podstawie opowiadania K. Iłakowiczówny „Śnieżki”.
- „Ciekawa zima” – zabawy badawcze; poznanie właściwości śniegu i lodu.
- „Dziecięcy aerobic”- zabawy ruchowe z wykorzystaniem tablicy multimedialnej
- „Biała zima” – zabawa dydaktyczna; słuchanie wiersza H. Ożogowskiej
„Kto to?”
- „Bałwankowa rodzina” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem kredek pastelowych.
- „Bałwanki” – zabawa matematyczna; doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się liczebnikami w aspekcie głównym i porządkowym.
- „Z górki na pazurki” – zabawa tematyczna; wzbogacenie czynnego słownika dzieci o nazwy sportów zimowych i osób je uprawiających.
- „Zimowe baśnie” – zabawa dydaktyczna; wprowadzenie w świat symboli charakterystycznych dla zimy na podstawie baśni H. Ch. Andersena „Królowa Śniegu”.
- „O śnieżnych bałwankach i płatkach śniegu” – zabawa dydaktyczna; kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania E. Wagner.
Nasza mała Ojczyzna
realizowany od 02 do 05 listopada 2021r
- „Niski i wysoki -porównujemy bloki” zabawa dydaktyczna poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków i przedmiotów, rozwijanie umiejętności matematycznych, porównywanie wielkości budynków, posługiwanie się określeniami „wysoki -niski”.
- „W którym budynku mieszkam?” zabawa dydaktyczna, określenie liczby sylab w słowie.
- „Zbuduj dom z…” zabawa konstrukcyjno-matematyczna, budowanie domów z określonej liczby klocków, porównywanie ich wysokości.
- „Moja okolica” – zabawa dydaktyczna, poznanie różnych rodzajów domów, poszerzenie doświadczeń językowych, wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie pamięci, uświadomienie niebezpieczeństwa związanego z oddaleniem się od osoby dorosłej w mieście.
- „Gdzie ty mieszkasz?” - rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji.
- „Domowe sprzęty” – zabawa dydaktyczna, zapoznanie dzieci z wybranymi urządzeniami elektrycznymi, rozwiązywanie zdolności manualnych, rozwijanie pamięci wzrokowej, nauka racjonalnego gospodarowania klejem podczas wykonywania pracy plastycznej. „Pralka” – praca plastyczna
Mój dom – Polska
realizowany od 08-12 listopada 2021r.
„Warszawa stolicą Polski” -zabawa dydaktyczna poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu.
-„Legendarna syrenka ” – zabawa dydaktyczna, zapoznanie z herbem Warszawy i legendą o Syrence; kształtowanie zdolności opowiadania bajek; rozwijanie zainteresowań legendami o Polsce.
- „Poznaję symbole narodowe” – zabawa matematyczna, przeliczanie symboli narodowych; rozpoznawanie symboli narodowych; rozbudzanie postaw patriotycznych.
- „Różne oblicza Polski” zabawa dydaktyczna poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce, rozbudzanie zainteresowania pięknem przyrody polskiej.
- Rozmawiamy o wolności” zabawa dydaktyczna usystematyzowanie wiadomości na temat pojęcia „wolność”.
- Mały Polak, przedszkolak” słuchanie piosenki i rozmowa na temat jej treści, ilustracja ruchowo-rytmiczna do piosenki, zabawa kołowa z piosenką.
GRUPA II „Pajace”
Temat: W przedszkolu
Temat: Nasze przedszkole
Temat: Jestem bezpieczny
Temat: Pomocna dłoń