Czego uczymy się we wrześniu w grupie „Słoneczka”?
(01.09 - 04.09) Tydzień 1: Cześć, to ja!
(07.09 - 11.09) Tydzień 2: Hop! Do przedszkola. Jestem przedszkolakiem
(14.09 – 18.09) Tydzień 3: Mój dom
(21.09- 25.09) Tydzień 4: Moja droga do przedszkola
Umiejętności dziecka zdobyte we wrześniu:
Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, mówi o sobie
Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne w dostępnym zakresie, przelicza elementy
Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
Przypomina sobie znaczenie pojęcia: para (w znaczeniu: dwa)
Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
Uważnie słucha dzieci i dorosłych podczas zabawy i wykonywania różnych prac, uważnie słucha podczas czytanych tekstów
Uczestniczy w zabawach ruchowych (w tym zajęć gimnastycznych), plastycznych, twórczych, naśladowczych
Wykonuje prace plastyczne
Uczy się piosenki, porusza się przy muzyce, muzykuje z użyciem instrumentów
Okazuje szacunek do czyjejś własności
Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: o, a, m, u
Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
Rozpoznaje cyfrę: 1, 2
Posługuje się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, obok, na górze, za, przed, z lewej, z prawej; rozróżnia prawą i lewą stronę swojego ciała
Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania, wyrabia w sobie właściwy stosunek do wygranej i przegranej w zabawie
Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
Rysuje różnymi kolorami kredek, wyrabia sprawność manualną, stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek
Poznaje zasady bezpiecznego poruszania się po przedszkolu i ogrodzie przedszkolny, poznaje zasady ruchu drogowego dotyczącego prawidłowego poruszania się po ulicach, poznaje znaki drogowe
Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji poprzez rysowanie i podczas słuchania muzyki
Obdarza szacunkiem dorosłych, którzy pracują w przedszkolu
Kształtuje poczucie bycia współgospodarzem przedszkola
Potrafi samodzielnie się ubierać