Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne: WRZESIEŃ
bird
sun

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne: WRZESIEŃ

Czego uczymy się we wrześniu w grupie „Słoneczka”?

 

(01.09 - 04.09) Tydzień 1: Cześć, to ja!

(07.09 - 11.09) Tydzień 2: Hop! Do przedszkola. Jestem przedszkolakiem

(14.09 – 18.09) Tydzień 3: Mój dom

(21.09- 25.09) Tydzień 4: Moja droga do przedszkola

 

Umiejętności dziecka zdobyte we wrześniu:

  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, mówi o sobie

  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi

  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne w dostępnym zakresie, przelicza elementy

  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory

  • Przypomina sobie znaczenie pojęcia: para (w znaczeniu: dwa)

  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności

  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy

  • Uważnie słucha dzieci i dorosłych podczas zabawy i wykonywania różnych prac, uważnie słucha podczas czytanych tekstów

  • Uczestniczy w zabawach ruchowych (w tym zajęć gimnastycznych), plastycznych, twórczych, naśladowczych

  • Wykonuje prace plastyczne

  • Uczy się piosenki, porusza się przy muzyce, muzykuje z użyciem instrumentów

  • Okazuje szacunek do czyjejś własności

  • Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: o, a, m, u

  • Próbuje odczytywać krótkie wyrazy

  • Rozpoznaje cyfrę: 1, 2

  • Posługuje się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, obok, na górze, za, przed, z lewej, z prawej; rozróżnia prawą i lewą stronę swojego ciała

  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania, wyrabia w sobie właściwy stosunek do wygranej i przegranej w zabawie

  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr

  • Rysuje różnymi kolorami kredek, wyrabia sprawność manualną, stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek

  • Poznaje zasady bezpiecznego poruszania się po przedszkolu i ogrodzie przedszkolny, poznaje zasady ruchu drogowego dotyczącego prawidłowego poruszania się po ulicach, poznaje znaki drogowe

  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji poprzez rysowanie i podczas słuchania muzyki

  • Obdarza szacunkiem dorosłych, którzy pracują w przedszkolu

  • Kształtuje poczucie bycia współgospodarzem przedszkola

  • Potrafi samodzielnie się ubierać