Temat tygodnia
„BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY”
04 - 07 maja 2021r.
- „Baśniowa matematyka” – zabawy matematyczne; wprowadzenie liczy 10, kształtowanie sprawności w dodawaniu i odejmowaniu oraz zapisywaniu czynności matematycznych za pomocą cyfr i znaków.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 17.
- „Bohaterowie naszych baśni” – rozmowa z dziećmi, rozwiązywanie zagadek; rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci.
- „Ł jak łata” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter ł, Ł, kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
- „Muzyczna bajka” – zabawy muzyczno-ruchowe; wprowadzenie figur tańca do utworu „King of the faires”.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 17.
- „Kwiat paproci” – rozmowa na podstawie tekstu legendy, wprowadzenie pojęcia legenda, rozwijanie umiejętności planowania działań w celu zdobycia wiadomości i wykonania zadania.
- „Kwiat paproci” – rysowanie kredkami na temat treści legendy, rozwijanie sprawności manualnej.
Temat tygodnia
„RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA”
10 - 14 maja 2021r.
- „Rodzinne historie” – rozmowa z dziećmi na temat rodziny; rozwijanie zainteresowania przeszłością swojej rodziny.
- „H jak hamak” – wprowadzenie liter h, H, kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
- „Matematyczny chodniczek” – zabawa matematyczna; doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, kształtowanie logicznego myślenia w zabawach matematycznych z kodowaniem.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 18.
- „Przybij piątkę!” – rozmowa o rodzinie na podstawie opowiadania, wprowadzenie pojęcia rodzina rozumianego jako wartość.
- „Upominki dla mamy i taty” – praca plastyczno-konstrukcyjna z wykorzystaniem W11.
- „Majowe życzenia” – wprowadzenie piosenki, zabawy muzyczne przy piosence: rytmiczne, ruchowe, gra na instrumentach, śpiewanie piosenki z akompaniamentem.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 18.
- „Tajemnicza mama” – rozmowa na podstawie opowiadania, kształtowanie postaw prorodzinnych.
- „Portret mojej mamy i mojego taty” – praca plastyczna z wykorzystaniem kredek, rozwijanie sprawności manualnych.
Temat tygodnia
„JA I MOI BLISCY”
17 - 21 maja 2021r.
- „Obowiązki i prawa” – rozmowa z dziećmi; wprowadzenie pojęcia prawo, obowiązki.
- „Obowiązki mogą być przyjemne” – zabawa słownikowa; uświadomienie, że każdy ma prawa i obowiązki.
- „Rodzinne zabawy” – tworzenie gier- ściganek; rozwijanie umiejętności przeliczania, kształcenie myślenia logicznego podczas planowania i tworzenia gier.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 18.
- „Dobra to chatka, gdzie mieszka matka” – rozmowa na podstawie bajki; wprowadzenie pojęcia dom rozumianego jako więź rodzinna.
- „Domowe obowiązki” – zabawa plastyczna, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
- „W tańcu najweselej” – zabawy muzyczno-ruchowe; rozwijanie umiejętności wyczuwania przestrzeni podczas zabaw ruchowych i rytmicznych.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 18.
- „Pomocnicy” – rozmowa na podstawie wiersza „Leń” J. Brzechwy, uświadomienie, że każdy ma prawa i obowiązki.
- „Dom to my” – zabawa muzyczno-plastyczna, integracja muzyki z plastyką.
Temat tygodnia
„LATO - CZAS ZABAWY”
17 - 21 maja 2021r.
- „Coraz dłuższe dni” – rozmowa na podstawie wiersza B. Formy „Słońce”; poszerzanie słownika dzieci o pojęcia związane ze słońcem, światłem.
- „Kto lubi słońce?” – zabawa językowa.
- „Matematyczne zagadki” – zabawa matematyczna; doskonalenie umiejętności sprawnego dodawania i odejmowania oraz kodowania i dekodowania informacji.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 19.
- „Szczęście” – rozmowa o szczęściu na podstawie opowiadania, wprowadzenie pojęcia szczęście rozumianego jako odczuwanie radości z życia.
- „Czterolistna koniczyna” –wykonanie pracy plastycznej, rozwijanie sprawności manualnych.
- „Co słychać na łące?” – zabawy muzyczno-ruchowe, wprowadzenie tańca „Stonoga”, kształtowanie wrażliwości muzycznej na barwę dźwięku i rytmu.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 19.
- „Mieszkańcy łąki” – zabawa dydaktyczna, rozwiązywanie zagadek, rozmowa na podstawie obrazków; zapoznanie z popularnymi roślinami i zwierzętami łąkowymi, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji.
- „Kolorowa łąka” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna; poznanie sposobu wykonania różnych zwierząt z wykorzystaniem koła; rozwijanie sprawności manualnych.