Wiewiórki-archiwum
bird
sun

Wiewiórki-archiwum

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MAJ

Temat tygodnia

„BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY”

04 - 07 maja 2021r.

  • „Baśniowa matematyka” – zabawy matematyczne; wprowadzenie liczy 10, kształtowanie sprawności w dodawaniu i odejmowaniu oraz zapisywaniu czynności matematycznych za pomocą cyfr i znaków.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 17.
  • „Bohaterowie naszych baśni” – rozmowa z dziećmi, rozwiązywanie zagadek; rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci.
  • „Ł jak łata” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter ł, Ł, kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości        z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
  • „Muzyczna bajka” – zabawy muzyczno-ruchowe; wprowadzenie figur tańca do utworu „King of the faires”.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 17.
  • „Kwiat paproci” – rozmowa na podstawie tekstu legendy, wprowadzenie pojęcia legenda, rozwijanie umiejętności planowania działań w celu zdobycia wiadomości i wykonania zadania.
  • „Kwiat paproci” – rysowanie kredkami na temat treści legendy, rozwijanie sprawności manualnej.

Temat tygodnia

„RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA”

10 - 14 maja 2021r.

  • „Rodzinne historie” – rozmowa z dziećmi na temat rodziny; rozwijanie zainteresowania przeszłością swojej rodziny.
  • H jak hamak” – wprowadzenie liter h, H, kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
  • „Matematyczny chodniczek” – zabawa matematyczna; doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, kształtowanie logicznego myślenia w zabawach matematycznych z kodowaniem.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 18.
  • „Przybij piątkę!” – rozmowa o rodzinie na podstawie opowiadania, wprowadzenie pojęcia rodzina rozumianego jako wartość.
  • „Upominki dla mamy i taty” – praca plastyczno-konstrukcyjna z wykorzystaniem W11.
  • „Majowe życzenia” – wprowadzenie piosenki, zabawy muzyczne przy piosence: rytmiczne, ruchowe, gra na instrumentach, śpiewanie piosenki z akompaniamentem.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 18.
  • „Tajemnicza mama” – rozmowa na podstawie opowiadania, kształtowanie postaw prorodzinnych.
  • „Portret mojej mamy i mojego taty” – praca plastyczna z wykorzystaniem kredek, rozwijanie sprawności manualnych.

 

Temat tygodnia

„JA I MOI BLISCY”

17 - 21 maja 2021r.

  • „Obowiązki i prawa” – rozmowa z dziećmi; wprowadzenie pojęcia prawo, obowiązki.
  • „Obowiązki mogą być przyjemne” – zabawa słownikowa; uświadomienie, że każdy ma prawa i obowiązki.
  • „Rodzinne zabawy” – tworzenie gier- ściganek; rozwijanie umiejętności przeliczania, kształcenie myślenia logicznego podczas planowania i tworzenia gier.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 18.
  • „Dobra to chatka, gdzie mieszka matka” – rozmowa na podstawie bajki; wprowadzenie pojęcia dom rozumianego jako więź rodzinna.
  • „Domowe obowiązki” – zabawa plastyczna, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
  • „W tańcu najweselej” – zabawy muzyczno-ruchowe; rozwijanie umiejętności wyczuwania przestrzeni podczas zabaw ruchowych i rytmicznych.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 18.
  • „Pomocnicy” – rozmowa na podstawie wiersza „Leń” J. Brzechwy, uświadomienie, że każdy ma prawa i obowiązki.
  • „Dom to my” – zabawa muzyczno-plastyczna, integracja muzyki z plastyką.

 

Temat tygodnia

„LATO - CZAS ZABAWY”

17 - 21 maja 2021r.

  • „Coraz dłuższe dni” – rozmowa na podstawie wiersza B. Formy „Słońce”; poszerzanie słownika dzieci o pojęcia związane ze słońcem, światłem.
  • „Kto lubi słońce?” – zabawa językowa.
  • „Matematyczne zagadki” – zabawa matematyczna; doskonalenie umiejętności sprawnego dodawania i odejmowania oraz kodowania i dekodowania informacji.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 19.
  • „Szczęście” – rozmowa o szczęściu na podstawie opowiadania, wprowadzenie pojęcia szczęście rozumianego jako odczuwanie radości z życia.
  • „Czterolistna koniczyna” –wykonanie pracy plastycznej, rozwijanie sprawności manualnych.
  • „Co słychać na łące?” – zabawy muzyczno-ruchowe, wprowadzenie tańca „Stonoga”, kształtowanie wrażliwości muzycznej na barwę dźwięku i rytmu.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 19.
  • „Mieszkańcy łąki” – zabawa dydaktyczna, rozwiązywanie zagadek, rozmowa na podstawie obrazków; zapoznanie z popularnymi roślinami i zwierzętami łąkowymi, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji.
  • „Kolorowa łąka” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna; poznanie sposobu wykonania różnych zwierząt z wykorzystaniem koła; rozwijanie sprawności manualnych.