Wiewiórki-archiwum
bird
sun

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /users/p2slupca/home/www/nowa/templates/dd_ksc2_72/functions.php on line 202

Wiewiórki-archiwum

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA STYCZEŃ

Temat tygodnia

„WESOŁE FERIE ZIMOWE”

04 – 15 stycznia 2021r.

  • „Ślizgawka” – zabawa dydaktyczna; wzbogacenie słownictwa o nazwy popularnych sportów zimowych na podstawie wiersza Ożogowskiej.
  • „Wesoła zima” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem granatowego brystolu i białej kredy.
  • „Zimowe zabawy na śniegu” – zabawa dydaktyczna; układanie gry matematycznej, rozwijanie umiejętności współdziałania.
  • „Ciekawa zima” – zabawy badawcze; poznanie właściwości śniegu i lodu.
  • „Ach, ta zima!” – zabawa słowna; usprawnienie mięśni warg na podstawie wiersza J. Suchorzewskiej.
  • „Zimowa kraina” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem plasteliny, słoika wypełnionego wodą i brokatem.
  • „Biała zima” – zabawa dydaktyczna; słuchanie wiersza H. Ożogowskiej „Kto to?”, nauka wiersza na pamięć.
  • „Bałwankowa rodzina” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem kredek pastelowych.
  • „Bałwanki” – zabawa matematyczna; doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się liczebnikami w aspekcie głównym i porządkowym.
  • „Z górki na pazurki” – zabawa tematyczna; wzbogacenie czynnego słownika dzieci o nazwy sportów zimowych i osób je uprawiających.
  • „Bałwankowa rodzina” - zabawy przy piosence; rozwijanie umiejętności gry na instrumentach; dostrzeganie zmian charakteru muzyki oraz wyrażanie jej ruchem.
  • „Zimowe baśnie” – zabawa dydaktyczna; wprowadzenie w świat symboli charakterystycznych dla zimy na podstawie baśni H. Ch. Andersena „Królowa Śniegu”.
  • „O śnieżnych bałwankach i płatkach śniegu” – zabawa dydaktyczna; kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania E. Wagner.
  • „Zimowa serwetka” wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem nożyczek i białej kartki, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.

 

Temat tygodnia

„PŁYNIE CZAS”

18 – 22 stycznia 2021r.

  • „Jesteśmy pomocni” – zabawa dydaktyczna, rozmowa o niesieniu pomocy na podstawie opowiadania M. Chmielewskiej „Pędzel”; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania , oceny postępowania bohaterów.
  • „Warto pomagać!” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem kredek, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
  • „Dzień za dniem” – zabawa matematyczna, pamięciowe opanowani dni tygodnia według kolejności występowania, rozumienie pojęć: wczoraj, dziś, jutro oraz cykliczności występowania dni tygodnia, wprowadzenie znaku matematycznego „+” .
  • „Z jak zamek” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter z, Z kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
  • „Dawniej i dziś” – zabawa dydaktyczna, poznanie urządzeń technicznych wykorzystywanych dawniej i dziś, poznanie historii powstania zegara.
  • „Miesiąc za miesiącem” – zabawa dydaktyczna, zapoznanie z piosenką „Zegary”, zabawy rytmiczne do piosenki z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych, pamięciowe opanowanie nazw miesięcy, rozumienie zasady następstwa czasu.
  • „Która godzina?” – zabawa dydaktyczna, kształtowanie umiejętności posługiwania się zegarem, rozumienie przydatności zegarów w życiu codziennym.
  • „Zegar” – zabawa plastyczno-techniczna z wykorzystaniem W6, konstruowanie zegara.

Temat tygodnia

„MŁODSI I STARSI”

25 – 29 stycznia 2021r.

  • „Pomagamy młodszym i starszym” – zabawa dydaktyczna, poznanie różnych sposobów pomagania osobom starszym na podstawie opowiadania „Najlepszy prezent” I. Salach, wdrażanie do uważnego słuchania dłuższych opowiadań, rozwijanie wrażliwości.
  • „Wazon dla babci” – praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem W7.
  • „Przyjęcie dla babci i dziadka” – zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6, stosowanie pojęcia: tyle samo.
  • „B jak balon” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter b, B kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
  • „Babciu, dziadku, dzwonię do was” – zabawa dydaktyczna, rozwijanie mowy dialogowej, umiejętności prowadzenia rozmowy.
  • „Zabawy z babcią i dziadkiem” – zabawa dydaktyczna, utrwalenie piosenki „Zegary”, doskonalenie umiejętności konstruowania wielozdaniowych wypowiedzi i cierpliwego oczekiwania na możliwość zabrania głosu.
  • „Moi dziadkowie” – zabawa dydaktyczna, nauka wierszyka „Wiersz dla babci” W. Chotomskiej.
  • „Serce dla dziadka” – praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem W8.