Temat tygodnia
„JESTEM KULTURALNY”
19 - 23 kwietnia 2021r.
- „Teatr” – zabawa słownikowa z czytaniem; rozwijanie umiejętności czytania, wzbogacenie słownika czynnego o pojęcia związane z teatrem;
- „Tydzień” – nauka wiersza na pamięć; rozwijanie i ćwiczenie pamięci oraz nabieranie pewności siebie;
- „Casting do filmu” – zabawy matematyczne. wprowadzenie cyfry 9; poszerzanie słownika czynnego dzieci; rozwijanie logicznego myślenia;
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 16;
- „Kino” – rozmowa z dziećmi na podstawie opowiadania R. Piątkowskiej pt. „Kino”; rozwijanie umiejętności budowania logicznej wypowiedzi i tworzenia opowiadania; uświadomienie konieczności kulturalnego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej;
- „Zabawki z dawnych czasów” – praca plastyczno-konstrukcyjna, rozwijanie sprawności manualnej;
- „Piosenka lalkarza” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence; rozwijanie słuchu muzycznego dzieci, kształtowanie umiejętności różnicowania kierunku linii melodycznej;
- „W muzeum” – praca plastyczna z wykorzystaniem plasteliny, wzbogacenie doświadczeń plastycznych;
- „Etnograf – kto to taki?” – rozmowa na podstawie opowiadania M. Mazan „ Etnograf, czyli muzealne jajka i broń na mamuty; wprowadzenie pojęcia etnograf.
Temat tygodnia
„KSIĄŻKA – MÓJ PRZYJACIEL”
26 - 30 kwietnia 2021r.
- „Księgarnia i antykwariat” – zabawa językowa; wprowadzenie i tworzenie pojęć księgarnia, antykwariat;
- „Prośby książki” – zabawa językowa na podstawie wiersza J. Huszcza pt. „Skarga książki”; uświadomienie konieczności dbania o książki i właściwego sposobu korzystania z nich;
- „Książki na półce” – zabawy matematyczne; wprowadzenie cyfry 0; rozwijanie umiejętności kodowania znakami czynności matematycznych;
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 17;
- „Książkowy cudak” – praca konstrukcyjno-plastyczna, rozwijanie sprawności manualnej;
- „Piosenka o książkach” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence; rozwijanie słuchu muzycznego dzieci;
- „Zakładka do książki” – praca plastyczna z wykorzystaniem papierowych figur geometrycznych, wzbogacenie doświadczeń plastycznych;
- „Przedszkolna biblioteka” – zabawa dydaktyczna, działania dzieci; rozwijanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
- „Leśna wyprawa” – rozmowa o wiedzy na podstawie opowiadania J.M. Chmielewskiej pt. „Leśna wyprawa”; wprowadzenie pojęcia wiedza rozumianego jako wartość i warunek rozwoju człowieka; poznanie różnych źródeł zdobywania wiedzy.