Wiewiórki-archiwum
bird
sun

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /users/p2slupca/home/www/nowa/templates/dd_ksc2_72/functions.php on line 202

Wiewiórki-archiwum

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE MARZEC

Temat tygodnia

„MALI ODKRYWCY”

01 – 05 marca 2021r.

  • P jak planeta” - zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter p, P kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
  • „Rakiety do lotu” –zabawa przy muzyce, różnicowanie rytmu.
  • „Jak zostać astronautą?” – zabawa matematyczna, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji, kształtowanie umiejętności rozwiązywania i tworzenia zadań tekstowych.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 13.
  • „Warto być dociekliwym” – rozmowa o dociekliwości na podstawie opowiadania J. Chmielewskiej „Tajemnicza kałuża”, kształtowanie postawy ciekawości, otwartości i chęci poznawania oraz odwagi w zadawaniu pytań.
  • „Rakieta” – zabawa plastyczno- konstrukcyjna z wykorzystaniem W10, rozwijanie sprawności manualnej.
  • „Na nieznanej planecie” – zabawa dydaktyczna, ćwiczenie pamięci przez pamięciowe opanowanie tekstu piosenki, kształcenie umiejętności utrzymania pulsu rytmicznego.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 13.
  • „W kosmicznej przestrzeni” – zabawa dydaktyczna, poznanie nazw planet wchodzących w skład Układu Słonecznego.
  • „Układ Słoneczny” –zabawa plastyczno-konstrukcyjna, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.

Temat tygodnia

„TAJEMNICA ŚWIATA”

08 – 12 marca 2021r.

  • „Dzień Kobiet w grupie Wiewiórki” - rozwijanie umiejętności integracyjnych podczas zabaw.
  • „Wynalazki – telefon” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie wyrazu telefon do czytania globalnego, rozwijanie myślenia operacyjnego dzieci przez ustawienie w kolejności i numerowanie.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 13.
  • „W jak woda” - zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter w, W kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
  • „Skąd się bierze prąd?” – rozmowa z dziećmi na temat sposobów produkcji prądu.
  • „Wynalazki – komputer” – zabawa dydaktyczna, kształtowanie umiejętności ilustrowania metrum w piosenkach i utworach, kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych, uświadomienie niebezpieczeństwa wiążących się z komputerem.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 13.
  • „Mogę zostać wynalazcą” – zabawa dydaktyczna,– rozmowa na temat opowiadania R. Piątkowskiej „Wynalazca”.
  • „Telefon” – praca plastyczno-konstrukcyjna, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.

Temat tygodnia

„NADCHODZI WIOSNA”

15 – 19 marca 2021r.

  • „Cytryna i witamina” – zabawa dydaktyczna, uświadomienie znaczenia właściwego odżywiania (przyjmowania witamin w naturalnej postaci) dla zdrowia.
  • „C jak cytryna”- zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter c, C kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
  • „Wiosna w ptasich gniazdach” – zabawa matematyczna, wprowadzenie cyfry 8.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 14.
  • „Nasza praca jest ważna” – rozmowa o dumie z pracy na podstawie opowiadania J. Chmielewskiej „Domek dla owadów”.
  • „Jestem dumny, gdy…” – zabawa plastyczna z elementem czytania.
  • „Drzewo mieszkanie” – zabawy muzyczne, wprowadzenie piosenki.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 14.
  • „W marcu jak w garncu” – rozmowa z dziećmi na podstawie opowiadania Krzemienieckiej „O marcu, panie Julianie  i o ptaszku”, rozbudzanie ciekawości poznawczej oraz zainteresowania otaczającym światem                     i zachodzącymi w nim zjawiskami.
  • „Peleryna dla Marca” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem kolorowego papieru, rozwijanie sprawności manualnej.

Temat tygodnia

„WIOSNA TUŻ - TUŻ”

22 – 26 marca 2021r.

  • „Jogurt – produkt zdrowy” – zabawa dydaktyczna, uświadomienie roli i znaczenia nabiału dla zdrowia i prawidłowego rozwoju dzieci.
  • „J jak jogurt” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter j, J kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
  • „Dzień w gospodarstwie” – zabawa matematyczna, zapoznanie ze znakiem minus; kształtowanie myślenia operacyjnego w działaniach matematycznych; uświadomienie, jak ciężka i czasochłonna jest praca rolnika, rozumienie znaczenia odpowiedzialności za życie zwierząt w gospodarstwie.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 14.
  • „Ważna praca rolnika”- zabawa dydaktyczna, poznanie zawodu rolnika, podawanie nazw narzędzi i maszyn wykorzystywanych przez rolnika do pracy.
  • „Papierowa kura” – zabawa konstrukcyjna, rozwijanie sprawności manualnej.
  • „Wiosna w polu” – zabawa muzyczno-ruchowa, zapoznanie z figurami tańca do utworu „Furman”, kształtowanie sprawności, szybkości i zwinności.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 14.
  • „Sadzimy i siejemy” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie pojęć: sianie, sadzenie; kształtowanie umiejętności wykonywania instrukcji, rozbudzanie zaciekawienia zjawiskami zachodzącymi w świecie przyrody w związku ze wzrostem roślin.
  • „Przebiśniegi” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem papieru, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.