Pszczółki-archiwum
bird
sun

Pszczółki-archiwum

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne 10.2020

Temat tygodnia „IDZIE JESIEŃ... PRZEZ OGRÓD I SAD”

28 WRZEŚNIA – 02 PAŹDZIERNIKA 2020r.
•  Prezentowanie owoców i warzyw. Słuchanie opowiadania E. Stadtmüller Patisony. Rozmowa na podstawie opowiadania.
•  Zabawa dydaktyczna „Tyle samo owoców”.
•  Zabawy przy piosence „Owoce i warzywa”.
•  Wykonanie pracy plastycznej „Owocowe słoiki”.
•  Wykonanie „Owocowych szaszłyków”.

Temat tygodnia „IDZIE JESIEŃ... DO ZWIERZĄT”

05 – 09 PAŹDZIERNIKA 2020r.
•  Poznawanie zwyczajów wiewiórek na podstawie opowiadania A. Widzowskiej „Ptaki w parku”.
• „Porządki w spiżarni” - zabawa dydaktyczna; rozwijanie umiejętności przeliczania elementów.
• „Zwierzęta jesienią” – zabawy przy piosence. Zapoznanie z wyglądem grzechotki i sposobem gry na niej. Ćwiczenia ruchowe – zestaw nr 4.
• „Pan jeżyk” – poszerzanie doświadczeń plastycznych.
• "Przyjaciele lasu" - zabawa dydaktyczna; prezentacja multimedialna. 

Temat tygodnia „CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY”

12 – 16 PAŹDZIERNIKA 2020r.
•  Zapoznanie ze sposobem pieczenia chleba na podstawie opowiadania E. Stadtmuller „Pieczemy chleb”.
• „Co do czego pasuje”- zabawa dydaktyczna; rozwijanie umiejętności przeliczania elementów.
•  Uroczystość z okazji "Dnia Edukacji Narodowej".
• „Owieczka” – wykonanie pracy plastycznej.
• „Co z czego otrzymujemy” - quiz sprawdzający wiedzę.

Temat tygodnia „IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM”

19 – 23 PAŹDZIERNIKA 2020r.
•  Poznawanie roli wody w życiu człowieka na podstawie opowiadania A. Widzowskiej „Kropelki”.
• „Mały deszcz i duży deszcz” -zabawa dydaktyczna; ćwiczenia w liczeniu.
•  Zabawy dźwiękonaśladowcze z wykorzystaniem piosenki pt. „Jesienna szaruga”. Ćwiczenia ruchowe – zestaw nr 6.
• „Moje kalosze” – wykonanie pracy plastycznej.
• „Jaka jest woda?” – rozwijanie umiejętności określania własnych wniosków.

Temat tygodnia „MOJA RODZINA”


26 - 30 października 2020r.
• „Ciapek i psia wróżka” – wzmocnienie więzi uczuciowej z rodziną. Wysłuchanie opowiadania E. Stadtmuller „Ciapek i psia wróżka”.
• „Jestem bezpieczny z moją rodziną” -zabawa dydaktyczna; kształtowanie pojęcia para.
• „Moja rodzina” – zabawy przy piosence, inscenizowanie ruchem słów piosenki. Ćwiczenia ruchowe – zestaw nr 9.
• „Moja rodzina i ja” – zabawa dydaktyczna. Wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej.
• „Dobry braciszek” – zachęcanie do rozmów na tematy dotyczące dziecka, a także dzielenia się z innymi swoją własnością na podstawie wiersza S. Jachowicz „Dobry braciszek”.