Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze – Maj
"Mój dom"
Realizowany od 05 maja do 07 maja 2021r.
Dziecko:
- potrafi współdziałać podczas zabawy,
- dobiera dwa jednakowe lub różniące się jednym szczegółem obrazki
- wypowiada się pełnymi zdaniami,
- opowiada, co znajduje się na ilustracji,
- rozpoznaje najbliższą okolicę
- wskazuje budynek przedszkola, plac zabaw
- stosuje określenia wielkości: mały- duży, wysoki-niski
- - umie nazwać swój kraj, w którym mieszka
- rozpoznaje melodię hymnu narodowego
- rozumie, ze należy odnosić się z szacunkiem do symboli narodowych
- wie, ze Warszawa jest stolicą Polski
- uważnie ogląda filmik edukacyjny,
- wypowiada się na temat symboli narodowych,
- wypowiada się pełnymi zdaniami,
- słucha wypowiedzi innych,
- rozpoznaje flagę narodową
"Na wiejskim podwórku"
Realizowany od 10 do 14 maja 2021r.
Dziecko:
- wykonuje pracę plastyczną zgodnie z instrukcją nauczyciela
- wypowiada się pełnymi zdaniami na temat ilustracji, nazywając zwierzęta i ich domy
- uważnie słucha krótkich utworów literackich,
- zadaje pytania do treści wysłuchanego tekstu,
- rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki zwierząt hodowlanych, np. krowa, kura, koń
- składa kartkę zgodnie z instrukcją nauczyciela
- uważnie ogląda prezentację multimedialną
"Idziemy do zoo"
Realizowany od 17 do 21 maja 2021r.
Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki zwierząt egzotycznych
- tworzy wyklejanki z wykorzystaniem różnego rodzaju materiały plastycznego
- bezpiecznie posługuje się klejem
segreguje obiekty według podanego kryterium
- rozumie pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok, na, pod ,za, przed, i ich używa
-przelicza w zakresie ,
- łączy takie same elementy – wykonuje kare pracy.
"Dla mamy i taty"
Realizowany od 24 do 28 maja 2021r.
Dziecko:
- wyraża swoje uczucia do rodziców i bliskich
- opowiada o swojej rodzinie
- wykonuje upominki okolicznościowe dla bliskich
- czerpie radość z obdarowywania innych
- rozpoznaje i próbuje nazywać własne uczucia: radość, smutek, złość
- aktywnie bierze udział we wspólnych zabawach
- słucha poleceń nauczyciela,
- próbuje dokładnie wykonać ćwiczenia grafomotoryczne używając chwytu pisarskiego
- zna imion rodziców i rodzeństwa oraz dziadków
- klasyfikuje obiekty według podanych kryteriów,
- liczy i porównuje liczebność zbiorów
- potrafi grupować przedmioty według ich liczebności
- uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem,
- prezentuje taniec i piosenkę dla mamy
- wie, jak należy zachować się podczas nagrania