Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne: LISTOPAD
bird
sun

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne: LISTOPAD

Tydzień 1: Hop, w zaczarowany świat bajek

Tydzień 2: Mieszkam w Polsce

Tydzień 3: Świat wokół mnie – bliżej i dalej

Tydzień 4: Przytul misia

Umiejętności dziecka zdobywane w listopadzie w grupie „Słoneczek”:

  • Posługuje się swoim imieniem i nazwiskiem, wie, że jest Polakiem

  • Wymienia symbole narodowe i wie, że należy je szanować

  • Rozróżnia i nazywa figury geometryczne (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt)

  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji

  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi

  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie

  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory

  • Porównuje wielkości przedmiotów – szacuje

  • Ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej

  • Rozwiązuje zagadki

  • Posługuje się pojęciami przyrodniczymi: kosmos, gwiazda, planeta, Układ Słoneczny

  • Rozwija sprawność manualną podczas wykonywania prac plastyczno-technicznych

  • Próbuje samodzielnie odczytywać instrukcje obrazkowe

  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności

  • Samodzielnie porządkuje miejsce pracy i zabawy

  • Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi

  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych

  • Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną

  • Uczy się piosenek, porusza się przy muzyce, muzykuje z użyciem instrumentów

  • Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: o, a, m, u, l, d, e, b, p, g, i

  • Rozwija umiejętność dodawania i odejmowania w sytuacjach codziennych

  • Sprawnie posługuje się określeniami: obok, za, przed, z prawej strony, z lewej strony

  • Określa miejsce wskazanych głosek w słowach, próbuje odczytywać krótkie wyrazy

  • Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6

  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania

  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr, stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek

  • Doskonali sprawność manualną podczas wycinania, sklejania, lepienia z plasteliny

  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji, stara się radzić sobie z negatywnymi emocjami.