Temat kompleksowy: Coraz zimniej
1.02 -5.02. 2021
- „Węglowa opowieść” – rozmowa na temat tekstu W. Chotomskie. Poznawanie znaczenia węgla.
- „Paprocie i dinozaury” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
- „Y – wagony” – wprowadzenie litery. Ćwiczenie słuchu fonemowego, percepcji wzrokowej i grafomotoryki.
- Jak powstawał węgiel” – rysowanie węglem, przedstawienie historii powstawania węgla.
- „Kto szedł do Babulki Zimy po nowe odzienie” – rozmowa na temat tekstu E. Szelburg-Zarembiny.
- Zabawa z elementem dramy. „Ciepło – zimno” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.
- Odwzorowywanie, ćwiczenie percepcji wzrokowej, grafomotoryki, logicznego myślenia i sprawności manualnej.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych - ćwiczenie i wzmacnianie dużych grup mięśniowych.
- „Kable, przewody, liny….” – doskonalenie umiejętności mierzenia stopą, dłonią, ustalania stałości długości; poznawanie liczby 5.
- „Magnesy” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. „Skąd się bierze prąd?” – poznawanie źródeł energii elektrycznej.
- „Urządzenia elektryczne” – rozwiązywanie zagadek A. Maćkowiaka; poznawanie urządzeń elektrycznych.
- „Grzejnik” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.
- „Jaka pogoda?” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych w przedszkolnym ogrodzie.
- „Malowanie lodem” – praca plastyczna. „Ciepło-zimno” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
- „Globalne ocieplenie” –wyjaśnienie przyczyn i skutków globalnego ocieplenia klimatu.
- „Jak pachnie powietrze?” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych w przedszkolnym ogrodzie.