18.01. - 22.01. Młodsi i starsi
- Zabawy z babcią” – recytacja wiersza „Cztery pory roku” U. Kowalskiej. „Wiem to ja i wiesz to ty, gdzie się schowały głoski b” – zabawa dydaktyczna. „But do buta” – zabawa porządkowa.
- „Coś na b” – ćwiczenie percepcji wzrokowej i słuchowej.
- „Taniec z balonami” – zabawa ruchowo-taneczna do piosenki. Praca z KP2.35.
- „Najlepszy prezent” – rozmowa na temat opowiadania I. Salach. Kształtowanie poczucia szacunku wobec osób starszych.
- „Jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem?” – zabawa słownikowa.
- „Jesteśmy detektywami” – formułowanie listy pytań. Praca z KP2.34.
- .Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 9. Zabawy zimowe w ogrodzie.
- „Z dziadkiem guziki układamy i ich cechy oznaczamy” – zabawa dydaktyczna.
- „Matematyczne zagadki z dziadkiem” –zabawa dydaktyczna.
- „Zrób tyle, ile…” – zabawa ruchowa z elementami liczenia. „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe.
- „Zimowy kwiatek” – praca plastyczna
- „Piosenka dla dziadka, który się nie śpieszy” – osłuchanie z piosenką.
- „Muzyki słuchamy – tańce różne wymyślamy” – zabawy taneczne. Praca z KP2.37.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 9. Ćwiczenie i wzmacnianie grup mięśniowych.
- „Jak nadmuchać balon bez używania ust i pompki?” – zabawa badawcza.
- „Owocowy tort” – zajęcia kulinarne.
- .„Piosenka dla dziadka, który się nie śpieszy”, „Cza-cza dla babci” – zabawy muzyczno-ruchowe.
25.01 - 29.01 Płynie czas
- .„Pory roku” – praca z tekstem.„Co może świadczyć o tym, że mija czas?” – poznanie pojęcia czas i sposobów jego mierzenia.
- „Co jest potrzebne do mierzenia czasu?” – zabawa dydaktyczna. „Zegary” – zabawa słuchowa z elementem ćwiczeń ortofonicznych.
- „Coś na z” – zabawa spostrzegawcza, ćwiczenie percepcji wzrokowej i słuchowej. „Zegary” – zabawa ruchowa z elementami ortofonicznymi. Praca z 32.
- „Pory roku” – zespołowe prace plastyczne.
- Rozmowa na temat witania Nowego Roku. „Noworoczne postanowienia” – zabawa słownikowa, poszerzenie wiedzy ogólnej. „Stary – Nowy rok” – zabawa ruchowa.
- „Starsza pani” – rozmowa na temat szacunku na podstawie opowiadania M. Mazan. Praca z 30–31.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 9.
- „12 miesięcy” – praca z wierszem. „Karuzela miesięcy” – zabawa dydaktyczna. Praca z KP2.33.
- „Koszyki pełne darów” – przeliczanie w zakresie 6. „Czego tu brakuje?” – zabawa dydaktyczna.
- „Tęgi mróz” – osłuchanie z piosenką. Zabawy muzyczno- ruchowe. „Złośliwe echo” – zabawa twórcza, uwrażliwienie na zmianę tempa i rytmu
- Praca z ZG34 – utrwalenie nazw dni tygodnia i świadomości następstwa czasu.
- Ćwiczenie percepcji wzrokowej, grafomotoryki i czytania globalnego.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 9. Ćwiczenie i wzmacnianie grup mięśniowych.
- „Robimy klepsydry” – zajęcie techniczne, poznanie pojęcia klepsydra. „Kto krócej, a kto dłużej” – burza mózgów. „Ćwicz tyle, ile…” – zabawa ruchowa.
- „Mierzymy czas klepsydr” – zabawa badawcza.