Jestem bezpieczny (głoska o jak osa)
bird
sun

Jestem bezpieczny (głoska o jak osa)

Temat kompleksowy: Jestem bezpieczny (głoska o jak osa) realizowany od 14 do 18 września 2020 r.

  1. „Bystry pięciolatek wie, jak bezpiecznie zachowywać się” – praca z obrazkami. Poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach, dostrzeganie zagrożeń dla zdrowia i życia. „Stop! Go!” – zabawa inhibicyjno- -incytacyjna. „O jak osa” – praca z KP1.12. Ćwiczenia analizy dźwiękowej wyrazów, czytanie globalne wyrazu: osa, rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i wzrokowej.
  2. .„Bezpieczna ulica to moja okolica” – malowanie farbami plakatowymi.

    3.„Dzwoniący potwór” – słuchanie i rozmowa na podstawie tekstu Ewy Stadtmüller. Kształtowanie umiejętności rozumienia własnych emocji, poznawanie sposobów na radzenie sobie w trudnej sytuacji. „Jesteśmy bezpieczni” – praca z KP1.10–11. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania sytuacji bezpiecznych i zagrażających bezpieczeństwu.

    4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 2. Ćwiczenia mięśni ściągających łopatki, zabawy z elementem czworakowania i pełzania.

    5.„Trójkąty, koła, małe, duże to matematyczne podróże” – zabawa dydaktyczna. Poszerzanie wiedzy o Polsce, tworzenie rytmów z figur geometrycznych. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i rozpoznawania znaków drogowych oraz rozumienie ich znaczenia.

     

    6. Wyjście na plac przedszkolny. Obserwowanie przyrody. Dostrzeganie różnic w wyglądzie liści, praca z lupą. 

    7..„Bezpieczeństwo to jest przecież bardzo ważna sprawa” – nauka piosenki. Rozwijanie poczucia rytmu poprzez stosowanie gestów i dźwięków oraz gry na bębenku. Sprawne ustawianie się w kole. Ćwiczenie percepcji, rozwijanie umiejętności czytania globalnego wyrazów: ulica, znak, zebra, stop, sklep, apteka.

    8.„Przedszkolaki robią drogowe znaki” – wykonanie makiety ulicy. Praca w zespołach, doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole, rozwijanie umiejętności bezpiecznego korzystania z narzędzi.