Nasze przedszkole - temat realizowany od 7 do 11 września 2020
- „Kim jest architekt i urbanista, wiemy, na spacerze ich pracę poznajemy” – rozmowa na podstawie tekstu i spaceru po przedszkolu. Poznawanie ludzi wykonujących różne zawody. „Mały smok pije sok” – zabawa językowa z tekstem.„Rozpoznajemy głoski” – ćwiczenia analizy dźwiękowej wyrazów z wykorzystaniem kart pracy, rozwijanie umiejętności rozpoznawania wyrazów z głoskami: a, k w nagłosie.
- Wokół przedszkola się poruszamy, więc ten teren dobrze już znamy” – rysowanie mazakami, flamastrami.
- „W naszej sali pracujemy, kąciki organizujemy” – zabawa dydaktyczna na podstawie tekstu „Przedszkolaki rozwijają talenty” Anny Urszuli Kamińskiej. Uczestniczenie w zagospodarowaniu przestrzeni, wprowadzenie napisów do czytania globalnego: Jestem artystą, Jestem konstruktorem, Czytam, Odpoczywam, Badam i obserwuję przyrodę, eksperymentuję, Jestem zdrowy / zdrowa.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1. Ćwiczenie i wzmacnianie grup mięśniowych.
- „Sentymentalna podróż” – zabawa dydaktyczna. Zwiedzanie przedszkola, orientacja w przestrzeni z uwzględnieniem różnych obiektów, czytanie globalne napisów z nazwami pomieszczeń. „Orientacja przestrzenna” – ćwiczenie percepcji i rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni z wykorzystaniem kart pracy.
- „Obserwatorium pięciolatka” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych w ogrodzie. Rozwijanie umiejętności dostrzegania i odszukiwania rytmów oraz układania ich z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
- „Planeta dzieci” – zabawy muzyczne. Rozwijanie poczucia rytmu w trakcie gry na instrumentach perkusyjnych i innych przedmiotach oraz koordynacji słuchowo-ruchowej i spostrzegawczości.
- „Moje przedszkole” – praca przestrzenna. Łączenie różnych materiałów, wycinanie, ozdabianie, ćwiczenia motoryki małej. Przestrzeganie zasad współdziałania w grupie. Dbanie o porządek i sprzątanie po zakończeniu pracy.„Ukryte zabawki” – ćwiczenie grafomotoryczne z wykorzystaniem kart pracy.
- „Bal przedszkolaka” – zabawy przy muzyce W.A. Mozarta „Marsz turecki z sonaty A-dur”. Poznawanie utworów muzyki klasycznej, uwrażliwienie na jej piękno; ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej.