Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne Styczeń
bird
sun

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne Styczeń

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się – zgodnego z porą roku.

  • Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.

  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianami por roku.

  • Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.

  • Rozwijanie myślenia logicznego poprzez prowadzenie obserwacji i doświadczeń oraz wyciągania wniosków.

  • Wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.

  • Kształtowanie przywiązania do swojej rodziny, szczególnie do dziadków, obchodzenie ich święta.

  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg dwóch lub więcej cech.

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.

  • Poznanie obrazu graficznego cyfr 4 i 5.

  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.

  • Rozwijanie pamięci wzrokowej.

  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, wprowadzenie liter n, N, s, S, r, R.

  • Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.

  • Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.

  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej.

  • Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.

  • Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

  • Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.

  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej; kontrolowanie poprawności chwytu pisarskiego i postawy ciała podczas zabaw grafomotorycznych wykonywanych przy stoliku.

  • Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.

  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.