Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:
Wdrażanie do właściwego ubierania się – zgodnego z porą roku.
Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianami por roku.
Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
Rozwijanie myślenia logicznego poprzez prowadzenie obserwacji i doświadczeń oraz wyciągania wniosków.
Wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.
Kształtowanie przywiązania do swojej rodziny, szczególnie do dziadków, obchodzenie ich święta.
Doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg dwóch lub więcej cech.
Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
Poznanie obrazu graficznego cyfr 4 i 5.
Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
Rozwijanie pamięci wzrokowej.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, wprowadzenie liter n, N, s, S, r, R.
Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.
Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.
Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej; kontrolowanie poprawności chwytu pisarskiego i postawy ciała podczas zabaw grafomotorycznych wykonywanych przy stoliku.
Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.