Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne Grudzień 2021 r.
bird
sun

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne Grudzień 2021 r.

GRUDZIEŃ 2021 r.

 

• wprowadzenie pojęć: troskliwość, współpraca;

• poznanie obyczajów świątecznych;

• poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;

• nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;

• poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;

• kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

• posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;

• poznanie liczby 4 i 5;

• kształtowanie umiejętności liczenia, przeliczania w dostępnym zakresie oraz operowanie liczebnikami porządkowymi;

• kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;

• kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;

• rozwijanie słownika czynnego dziecka w zabawach słowotwórczych;

• rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;

• rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);

• rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;

• zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;

• rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, kolęd i pastorałek oraz tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

• rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;

• kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;

• kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających