LISTOPAD 2021 r.
• aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
• wdrażanie do aktywnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
• wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z elementem rywalizacji
• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
• kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
• budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
• kształtowanie pożądanych postaw ‒ postawy patriotycznej
• budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny
• budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
• kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
• budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
• kształtowanie pożądanych postaw ‒ postawy patriotycznej
• budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny
• budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
• wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
• zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „T”, „t”
• doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5
• dodawanie i odejmowanie na konkretach (typu: 2 i 3 ile to?; bez wprowadzenia pojęć „dodawanie” i „odejmowanie”)
• wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych
• doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat • rozwijanie sprawności grafomotorycznej
• rozwijanie słuchu fonematycznego • rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski • wzbogacenie wiedzy na temat swojego kraju i jego stolicy
• zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „L”, „l”
• wdrażanie do czytania
• kształtowanie umiejętności mierzenia długości przedmiotów za pomocą różnych miar
• zaznajamianie z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju
• rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania
• rozwijanie logicznego myślenia przez odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
• zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „U”, „u”
• kształtowanie poczucia czasu – wskazywanie zmian, co było dawniej, co jest dziś, jak zmienił się świat
• wdrażanie do formułowania wypowiedzi w formie zdań
• zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „K”, „k”
• wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
• wdrażanie do czytania globalnego