Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne Listopad 2021 r.
bird
sun

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne Listopad 2021 r.

LISTOPAD 2021 r.

 

• aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

• wdrażanie do aktywnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

• wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z elementem rywalizacji

• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych

• kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką

• budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody

• kształtowanie pożądanych postaw ‒ postawy patriotycznej

• budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny

• budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach

• kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką

• budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody

• kształtowanie pożądanych postaw ‒ postawy patriotycznej

• budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny

• budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach

• wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie jesienią

• zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „T”, „t”

• doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5

• dodawanie i odejmowanie na konkretach (typu: 2 i 3 ile to?; bez wprowadzenia pojęć „dodawanie” i „odejmowanie”)

• wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych

• doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat • rozwijanie sprawności grafomotorycznej

• rozwijanie słuchu fonematycznego • rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski • wzbogacenie wiedzy na temat swojego kraju i jego stolicy

• zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „L”, „l”

• wdrażanie do czytania

• kształtowanie umiejętności mierzenia długości przedmiotów za pomocą różnych miar

• zaznajamianie z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju

• rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania

• rozwijanie logicznego myślenia przez odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości

• zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „U”, „u”

• kształtowanie poczucia czasu – wskazywanie zmian, co było dawniej, co jest dziś, jak zmienił się świat

• wdrażanie do formułowania wypowiedzi w formie zdań

• zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „K”, „k”

• wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter

• wdrażanie do czytania globalnego