Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień
bird
sun

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień

GRUPA II „Pajace”

Temat: W przedszkolu

  • wdrażanie do życia w grupie społecznej przez naukę wspólnej zabawy, uczestniczenie w zajęciach z całą grupą, utrwalanie imion koleżanek i kolegów
  • poznawanie rozkładu sali i pomieszczeń przedszkolnych
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych- mycie rąk po zabawie i przed posiłkiem
  • poznanie zasad dotyczących bezpieczeństwa podczas korzystania ze sprzętu ogrodowego i zabawek oraz nauka ich przestrzegania
  • rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach w sali
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych, zachęcanie do zwracania się do siebie po imieniu
  • aktywność plastyczna:

Temat: Nasze przedszkole

  • utrwalanie umiejętności ustawiania się w kole
  • wyjaśnienie do czego potrzebne są znaczki w przedszkolu, określanie miejsc, w których się znajdują, rozpoznawanie własnego znaczka
  • „Dwa klocki to też para”- umiejętność tworzenia par z różnych elementów konstrukcyjnych
  • rozumienie potrzeby używania zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam
  • budowanie poczucia przynależności grupowej
  • rozpoznawanie kształtu koła i nazywanie go
  • poznanie zawodów ludzi pracujących w przedszkolu- nabywanie szacunku do pracy innych ludzi
  • wdrażanie do współistnienia w grupie społecznej przez naukę przestrzegania reguł zabawy, współpracę oraz stosowanie zwrotów grzecznościowych
  • aktywność plastyczna „Moje przedszkole”

Temat: Jestem bezpieczny

  • poznanie zasad dotyczących bezpiecznego poruszania się po drodze, przechodzenia przez jezdnię
  • kształcenie umiejętności dzielenia się przestrzenią z innymi osobami
  • zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabawy
  • „Moje ciało”- zabawy utrwalające nazwy części ciała
  • kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał dźwiękowy
  • posługiwanie się określeniami: góra, dół
  • poszerzanie słownika dzieci o słowa: przejście dla pieszych, zebra, chodnik, jezdnia, światła
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie ustalonych zasad grupowych
  • poznanie instrumentu (grzechotki) oraz jego dźwięku
  • aktywność plastyczna: „Sygnalizator świetlny”- naklejanie kolorowych kół w odpowiednie miejsca na sygnalizatorze
  • „Dotknij i zgadnij”- zabawa kształtująca zmysł dotyku, rozwijanie wyobraźni

Temat: Pomocna dłoń

  • kształtowanie umiejętności nazywania różnych elementów naszego ubioru
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własną odzież
  • tworzenie sytuacji sprzyjających aktywności fizycznej
  • nabywanie wiedzy na temat niebezpieczeństw grożących w domu
  • kształtowanie umiejętności układania historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń
  • rozwijanie zainteresowań literaturą dla dzieci
  • poznanie pracy policjanta, numeru alarmowego
  • uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia
  • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na taki sam wygląd
  • ćwiczenie motoryki małej
  • poznanie zawodu lekarza, przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza
  • poznanie zawodu strażaka
  • „Jaki jest płomień”- określanie cech płomienia, rozwijanie umiejętności wypowiedzi na dany temat
  • aktywność plastyczna „Lizak policyjny”- wydzieranka.