Jesteś tutaj: Start Pajace Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień
GRUPA II „Pajace”
Temat: W przedszkolu
- wdrażanie do życia w grupie społecznej przez naukę wspólnej zabawy, uczestniczenie w zajęciach z całą grupą, utrwalanie imion koleżanek i kolegów
- poznawanie rozkładu sali i pomieszczeń przedszkolnych
- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych- mycie rąk po zabawie i przed posiłkiem
- poznanie zasad dotyczących bezpieczeństwa podczas korzystania ze sprzętu ogrodowego i zabawek oraz nauka ich przestrzegania
- rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach w sali
- stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych, zachęcanie do zwracania się do siebie po imieniu
- aktywność plastyczna:
Temat: Nasze przedszkole
- utrwalanie umiejętności ustawiania się w kole
- wyjaśnienie do czego potrzebne są znaczki w przedszkolu, określanie miejsc, w których się znajdują, rozpoznawanie własnego znaczka
- „Dwa klocki to też para”- umiejętność tworzenia par z różnych elementów konstrukcyjnych
- rozumienie potrzeby używania zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam
- budowanie poczucia przynależności grupowej
- rozpoznawanie kształtu koła i nazywanie go
- poznanie zawodów ludzi pracujących w przedszkolu- nabywanie szacunku do pracy innych ludzi
- wdrażanie do współistnienia w grupie społecznej przez naukę przestrzegania reguł zabawy, współpracę oraz stosowanie zwrotów grzecznościowych
- aktywność plastyczna „Moje przedszkole”
Temat: Jestem bezpieczny
- poznanie zasad dotyczących bezpiecznego poruszania się po drodze, przechodzenia przez jezdnię
- kształcenie umiejętności dzielenia się przestrzenią z innymi osobami
- zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabawy
- „Moje ciało”- zabawy utrwalające nazwy części ciała
- kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał dźwiękowy
- posługiwanie się określeniami: góra, dół
- poszerzanie słownika dzieci o słowa: przejście dla pieszych, zebra, chodnik, jezdnia, światła
- zwracanie uwagi na przestrzeganie ustalonych zasad grupowych
- poznanie instrumentu (grzechotki) oraz jego dźwięku
- aktywność plastyczna: „Sygnalizator świetlny”- naklejanie kolorowych kół w odpowiednie miejsca na sygnalizatorze
- „Dotknij i zgadnij”- zabawa kształtująca zmysł dotyku, rozwijanie wyobraźni
Temat: Pomocna dłoń
- kształtowanie umiejętności nazywania różnych elementów naszego ubioru
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własną odzież
- tworzenie sytuacji sprzyjających aktywności fizycznej
- nabywanie wiedzy na temat niebezpieczeństw grożących w domu
- kształtowanie umiejętności układania historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń
- rozwijanie zainteresowań literaturą dla dzieci
- poznanie pracy policjanta, numeru alarmowego
- uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na taki sam wygląd
- ćwiczenie motoryki małej
- poznanie zawodu lekarza, przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza
- poznanie zawodu strażaka
- „Jaki jest płomień”- określanie cech płomienia, rozwijanie umiejętności wypowiedzi na dany temat
- aktywność plastyczna „Lizak policyjny”- wydzieranka.